„Gera prekė pati save giria“ – tokį posakį ne kartą teko girdėti. Tačiau jei ji ir ne tokia gera, ją būtinai išgirs pardavėjas. Tačiau ar pelnytai?
Mes visi, kaip pirkėjai, esame be galo skirtingi. Todėl prekių ir paslaugų teikėjams tenka nemažai pasistengti, kad pirkėjų poreikiai ir įnoriai būtų patenkinti su kaupu. Tačiau kad ir kokie kartais reiklūs būtume, kokių pageidavimų turėtume, visi be išimties vertiname aukštą gaminio kokybę, ir tai turbūt yra esminis prekės ar paslaugos vertinimo kriterijus.
Begalė yra prirašytų marketingo teorijos vadovėlių, skirtų tiek specialistams, tiek ir paprasčiausiai besidomintiems marketingo klausimais. Ne vienoje jų yra kalbama apie prekės ar paslaugos tobulinimą. Taigi ar žinote, kad visuomet egzistuoja riba, kurios pirkėjo akys ir pojūčiai peržengti paprasčiausiai negali? Trumpai tariant, tai reiškia paprastą dalyką: kad ir kiek plušėtų prekės gamintojai, dizaineriai ir visi kiti, prisidedantys prie gamybos proceso, ateis laikas, kuomet paprasto pirkėjo akis paprasčiausiai nebeužfiksuos šių patobulinimų, funkcijų pagerinimo, pakitimų ir pan. Tai visiškai nereiškia, jog pirkėjas nesugeba nieko pastebėti, tačiau kartais gamintojai tiesiog persistengia, iššvaistydami savo kapitalą ir laiką dalykams, kurie neturi įtakos pirkėjo apsisprendimui tą prekę ar paslaugą įsigyti. Tačiau tai kraštutinumas. Lygiai taip pat kraštutinumu galima vadinti ir gamybos procesą, kurio metu ne tik negalvojama apie prekės tobulinmus, bet ir apie paprasčiausią gaminio kokybę.
O kiek kartų jums teko įsigyti prekę, kuri nuvylė savo nekokybiškumu? Kiekvienas turime skirtingą patirtį, tačiau bent kartą tikrai teko pagalvoti, kad galbūt taupyti ir nereikėjo, nes pasidžiaugti pigiai įsigytu gaminiu neteks. Iš tiesų, kad ir kaip pirkėjo kišenei tai nepatiktų, kokybiška, gera, originali prekė turi savo kainą. Ir dažniausiai ta kaina yra šiek tiek didesnė negu mes pasiruošę už ją mokėti. Tačiau visa tai paaiškinti paprasta: gamybos procesas, logistika, reklama – vsa tai kainuoja jos pardavėjui, todėl atitinkamai ir pardavimo kaina bus didesnė. O jei jau taip atsitiko, kad vis dėlto įsigijome prastą prekę, tikriausiai kitą sykį ne tik atsakingiau žiūrėsime, ką perkame, bet ir, be abejonės, jausime neigiamus savo, kaip pirkėjo, nuostatus. Besikartojantis toks netinkamų gaminių įsigijimas ilgainiui padarys mus pretenzingais pirkėjais, įtariais ir nepatenkintais, kartais skrupulingai ieškančiais trūkumų ten, kur jų nėra. Todėl prekės kokybiškumas – vienintelis tikras garantas ją įsigyjantiems. Kokybiškas gaminys ilgai tarnaus, bus funkcionalus, ir mes, kaip pirkėjai, ilgainiui pajausime šitokio gaminio vertę. Žinoma, už tai kad ir visai mažytė prekė paprašys už ją atitinkamai sumokėti. Tačiau negailėkime – išsiugdyti protingo pirkėjo įgūdžius ir poreikius reikia laiko ir pastangų.
Argumentų, kodėl įsigyti šią ar kitą prekę, neabejokime – pardavėjai pasiūlys tiek, kad visų neprisiminsime ir nesuskaičiuosime. Tačiau kokybiškos prekės pačios savaime yra argumentas jas pirkti. Prekės ženklas, išlavinti jūsų, kaip pirkėjo, įgūdžiai – kad ir kaip būtų banalu – padės tinkamai pasirinkti ir apie išties žavų pirkinį papasakoti kitiems.
Atsiliepimai